This blog has moved to: www.studio-paars.nl

November 20, 2008

* Paarse das voor mezelf


I'm moving my blog; the new location of this post is: Studio Paars - Knit purple scarf for me

Mijn blog verhuist; de nieuwe locatie van deze post is: Studio Paars - Paarse das voor mezelf

======================================================


Vorig jaar zag ik steeds dit breigaren in de etalage van de Zeeman (!) liggen. Ik vond hem geweldig, maar had verder geen ideeen erbij. Tot de zoveelste keer dat ik erlangs liep, en dacht: waarom brei ik er niet zo'n extra lange das van, voor mezelf?

Het is een acryl/wol mix en heeft dikke en dunne stukje. De kleuren zijn donker aubergine-paars, lichtroze en grijs.
Ik heb hem gebreid in luiewijven-steek, dat wil zeggen dat je elke steek 2 keer om de naald slaat en zo dus lekker snel werkt, op naalden maat 7.
Ik heb 2 bollen opgebruikt, en de das is lekker lang, ruim 3 meter (met dragen is 'ie wel een stuk langer geworden) en voelt heerlijk zacht aan.
Het enige nadeel van dit garen is dat het erg pluist. Ik heb mijn das nu al 2 keer gewassen en nog steeds zit mijn jas telkens vol met pluisjes.

Ik krijg er wel veel complimentjes over, en heb er inmiddeld nog 1 gemaakt voor een vriendin!
En laatst tijdens de opruiming bij Zeeman heb ik het garen ook in wat andere kleurtjes ingeslagen, dus de bedoeling is om er nog wat meer te maken.



No comments:

Post a Comment