This blog has moved to: www.studio-paars.nl

June 4, 2010

Lapjesruil

UPDATE: Ik ben niet langer op zoek naar blauwe lapjes voor mijn deken! Maar als je iets tussen mijn lapjes ziet dat je graag wilt hebben, laat het me weten want ik ben meestal wel in voor een ruil!

Naar aanleiding van de Lapswap van Knofje kreeg ik het idee om zelf een soort van lapjesswap te organiseren, maar dan iets anders.

Het zit namelijk zo: omdat ik voor baby T. een dekentje heb gebreid maar dat voor kleuter B. nooit heb gedaan voelde ik me eigenlijk een beetje schuldig. Dus moest B. ook zijn eigen dekentje krijgen. Maar hij heeft al een groot bed, dus daar iets voor breien trap ik dus mooi niet in. Een lappendeken dan! Staat vast erg leuk over zijn bed, en ik zie het al voor me dat hij er lekker mee op de bank gaat zitten als hij een beetje ziek is of koud van het buitenspelen.

Meneer zijn kleuren moesten blauw worden, en geel en rood, en ook nog zilver en goud. Ik heb het weten terug te praten tot blauw met hier en daar een klein beetje rood of geel. En nu dus op zoek naar stofjes. Ik heb zelf al een stapeltje verzameld, mijn moeder en mijn zus hebben allebei al wat gedoneerd, en ook op internet heb ik al een paar hele leuke gezien: bij Vermiljoen bijvoorbeeld, en ook bij Vanmarieke (die met raketjes en astronautjes!).

Maar ik wacht nog even met bestellen, want leek me een leuk plan om te proberen via mijn blog wat stofjes erbij te ruilen. Dus dit is het idee: ik laat zien wat ik nog heb liggen, jij kijkt of er iets voor je bij zit, je kijkt of jij nog iets hebt liggen wat ik zoek en dan laat je hier een bericht achter met je emailadres.
En als er niets voor je bij zit, kan je me toch helpen door een linkje op je blog te plaatsen naar dit bericht :) Ik ga ook nog een button maken, die zal hier rechts komen te staan.

Even alles op een rijtje:

Hoe werkt het:

Stap 1: Jij kijkt hieronder bij de scans van mijn stofjes of er iets bij zit waarvan je iets wilt hebben.

Stap 2: Jij controleert je eigen voorraad en zoekt er de stofjes uit die aan mijn criteria voeldoen (zie hieronder bij ‘Wat zoek ik’) en je maakt er foto’s of scans van.

Stap 3: Je laat hier een berichtje achter met daarin je emailadres en de stofjes die je wilt.

Stap 4: Ik meet de stofjes van je keuze op en stuur je een mail met de afmetingen.

Stap 5: Je mailt mij de scans van jouw lapjes.

Stap 6: Ik laat je weten welke ik leuk vind.

Stap 7: Dan meet je die op en mail je mij de gegevens.

Stap 8: We spreken af wat en hoeveel we gaan ruilen.

Stap 9: Ik geef je mijn adres en je stuurt je lapjes naar me op.

Stap 10: Je geeft me jouw adres en ik stuur mijn lapjes naar jou op.

Simpel toch? ;)


Wat ik zoek:
Ik zoek lapjes om een patchwork mee te maken.
Dus 100% katoen, eventueel iets van een mix maar wel met als hoofdbestanddeel katoen.
Het moet absoluut niet rekbaar zijn!
Niet te dik en niet heel superdun.
De hoofdkleur is blauw, met accenten in rood en geel. Ik ben vooral op zoek naar lapjes met leuke printjes voor een jongen, dus autotjes, raketten, robots en graafmachines zijn helemaal super. Andere printjes kunnen ook, en stipjes, streepjes of ruitjes zijn ook welkom. Van effen stofjes heb ik al aardig wat, maar misschien als je een hele andere tint blauw hebt zie ik er wel wat in.

Wat ik heb:

De foto's van de stofjes die ik heb staan hier op Flickr.
Er komt nog veel meer bij dus kijk regelmatig even opnieuw! Ik heb eerst een deel ingescand, de rest komt later. En ik probeer overal bij te zetten wat het is en hoeveel ik ervan heb, maar als je iets wilt weten over een lapje waar niets bij staat, laat het even weten dan meet ik het voor je na.

Een paar voorbeelden om een idee te krijgen:

9 comments:

  1. Wat een goed idee!
    Ik zou je wel willen helpen, maar ik heb eigenlijk niet echt printjes die voldoen aan je criteria. Tenzij je die gele met witte stippen leuk vond, maar dat ik van IKEA dus misschien te dikke stof? Mocht die dikte toch goed zijn, dan ga ik mijn lappenmand voor je nakijken en foto's maken van wat ik heb.

    ReplyDelete
  2. Hmmm ja die Ikea stof is echt te dik ben ik bang. Heb je verder niets dat wat dunner is? En blauw? :)

    ReplyDelete
  3. Ik heb even mijn dunne blauwe stoffen op en rij, maar het zijn geen kinderprints.
    Kijk: http://www.flickr.com/photos/kimminita/4673749259/sizes/l/

    Als er iets bij zit voor je, hoor ik het graag op kimvermeerATgmailDOTcom

    ReplyDelete
  4. Hallo,

    Ik heb twee stofjes, de een is gestreept, groen,bruin,blauw geel zit er in en de ander is geel met wit geblokt.....heb er een foto van...hoe stuur ik die?

    groetjes van Monique

    ReplyDelete
  5. Hoi Monique,

    Je kan het sturen naar mijn email: flapflap (at) planet (punt) nl

    ReplyDelete
  6. Hey, ik ben ook geintereseerd in je stofjes: de potloodjes en de streepjes (ik denk foto 37)
    Ik stuur je wat ik heb!

    ReplyDelete
  7. Hey Lotsie, je hebt mail :)

    ReplyDelete
  8. Het eerste stofje vind ik helemaal tegek, nu heb ik niet veel stofjes, maar wel hangertjes of zo???? (ik kan het altijd proberen natuurlijK!)

    ReplyDelete