This blog has moved to: www.studio-paars.nl

August 22, 2010

Meer haaksels


Ook ik ben de laatste tijd aan de haak! Na mijn bloemetjes ben ik een tijdje Granny Squares gaan haken. Zie hier het resultaat:

Like many others, I am doing a lot of crocheting these days! Since my little flowers I have been making a bunch of Granny Squares:


Ik weet nog niet wat het gaat worden, of of het iets gaat worden, maar ik vind ze wel erg leuk. Bij de bovenste 3 heb ik bewust de kleuren zo gekozen, bij de onderste 3 heb ik willekeurig een bolletje uit mijn tasje gevist. Resultaat blijft leuk vind ik.

Daarna heb ik me aan de Amigurumi gewaagd, en het werd Winston het olifantje. Om de 1 of andere reden kwam het lijfje, dat een bolletje moest worden, er bij mij zo uit:

I am not sure what they will become (if anything) but I like them lots. For the 3 on the top line I picked the matching colors on purpose, for the bottom ones I fished out a random ball of yarn from my stash bag. The result is still cute, I think.

After that I tried Amigurumi, and chose the "Winston het olifantje" pattern. For some reason the body, which should have been a nice round ball shape, came out like this:


Rechts zie je poging 2, die precies dezelfde rare vorm ging krijgen dus daar ben ik maar mee gestopt. Poging 3 werd iets beter maar nog steeds niet helemaal zoals het hoort:

On the right is my second try, which was heading towards the same weird shape so I didn't finish it. Try #3 was a little better but still not quite as it should have been:


Nu begon ik een beetje te balen, en toen vervolgens mijn moeder, die ik het patroontje ook had gemaild, al 2 olifantjes en ook nog een draakje had gehaakt, baalde ik er flink van en heb het verder laten liggen. Haar bolletjes zijn wel rond, en een stuk kleiner dan de mijne, dus ik denk dat ik te los haak. Misschien nog wat meer oefenen.

Op naar het volgende haakproject dan maar: zoals zo veel mensen ben ik helemaal weg van Attic24 en haar Granny Stripe deken (er is inmiddels zelfs een Flickr group van!). Een deken leek me wel iets te hoog gegrepen, dus begon ik aan een sjaaltje. Hier vond ik een nederlandse vertaling van haar patroon (normaal gesproken is engels geen probleem maar dit was toch best handig met die haaktermen) dus aan de slag. Alleen liep ik weer tegen een probleem aan:

I started to feel a little bummed out by now, and after my mum, to who I had emailed the pattern, showed me not 1 but 2 elephants and a little dragon she had crocheted already, I was fed up with the whole thing. Her balls did come out nice and round, and also a lot smaller than mine, so I think the problem is probably me crocheting too loose. Maybe I need just a little more practice.

On to the next crocheting project: like so many others I just loooooove Attic24 and her Granny Stripe blanket (it even has it's own Flickr group!). A blanket seemed a little out of my reach, so I am going for a scarf. I found a dutch translation of the pattern here (normally english is no problem for me but with the crocheting terminology it's a bit more difficult). So happily I started on this new project only to run into some trouble again:


De eerste rij was veel te strak! Het zag er niet uit. Dus opnieuw begonnen, alleen nu met 3 steken tussen elk 'cluster'. Dit kwam wel mooi uit, maar nu vond ik de willekeurige kleuren toch niet zo leuk. Het is wel de bedoeling dat ik het ga dragen, en ik ben niet zo van de kleurtjes (qua kleding dan he) dus maar weer opnieuw begonnnen met dit als resultaat tot nu toe:

The first row turned out way too tight! It looked horrible. So I started over, only now skipping 3 stitches between each 'cluster' instead of 2. This worked out perfectly, but now I didn't like the randomness of the colors. After all, I want to be wearing this thing and I'm not into too much color (for clothes that is) so I started over yet again and this is the result so far:


In alleen rood, roze en paars tinten. Ik vind het een mooie kleurencombi die ik ook wel denk te gaan dragen. Staat ook mooi op alleen zwart denk ik. Ik ben alleen pas op een derde, en ik ben al 3 weken bezig. Hoe al die mensen het voor elkaar krijgen om een hele deken te haken is me ook echt een raadsel!

In only reds, pinks and purples. I like the color combination and I think I will be wearing this (will probably look great wearing all black). The only problem is, I only finished about a third of the thing, and have been crocheting like mad for over 3 weeks now! How anyone can ever finish crocheting a blanket is beyond me!

4 comments:

  1. alle begin is moeilijk en toch heb je al een leuk stuk sjaal gemaakt ! gewoon volhouden en na een tijd gaat dat gew<oon veel en veel sneller . Het wordt echt een mooie sjaal, dat zie ik zo !

    ReplyDelete
  2. Ik kan totaal niet haken... dus ik vind het allemaal heel knap gedaan!!

    ReplyDelete
  3. Bedankt voor je tip! Bij mij was het ook te strak.
    Nu lukt het gelukkig wel!

    ReplyDelete
  4. Goed dat je dit schrijft, ik wil ook deze deken gaan haken, dus jouw tip van '3 ertussen' is wel handig!

    En ik denk dat het sneller gaat als je dikkere wol gebruikt en dikkere haaknaald! (tussen 4 en 5)

    Groetjes,
    Miriam

    't Bezige Bijtje

    ReplyDelete