This blog has moved to: www.studio-paars.nl

September 14, 2011

Roseetje?

Na het blauw van de zwarte bonen wilde ik proberen om ze nu groen te kleuren. Na wat zoekwerk op internet besloot ik dat mijn beste kansen lagen in brandnetels. Wat onkruid gewied en in stukjes geknipt:

016_brandnetels
016_brandnetels, a photo by het groene kamertje on Flickr.

Het resultaat was zo minimaal dat ik er zelfs geen foto van heb gemaakt. Na een dag of 2 waarin vrijwel geen verandering te zien was heb ik er ook nog maar wat stukken braam, vlierblad en zevenblad bij gemikt. Nog steeds niets. (Wat ongetwijfeld ook niet hielp is dat het maar bleef regenen en ik niets had wat op deze emmer paste.) Mijn luiers werden alleen maar heel erg vies en snotterig (en een stank!).

Dus heb ik ze gewassen en besloot om het 'ecoverven' eens wat serieuzer aan te gaan pakken. Die beslissing vers genomen, en toen hadden we een feestje waar een aangebroken fles rose overbleef. Nou, niet heel erg 'eco' maar toch maar even proberen, en hup de hydrofielluiers erin gemikt. Resultaat:

020_resultaatrose4

Een mooie perzik-achtige kleur. Het blauw is inmiddels (onder invloed van de zon?) vrijwel helemaal verdwenen, en het geheel is nu een mooie schakering van kleuren geworden. Nog even kijken hoe het zich houdt in de was, en misschien laat ik ze dan wel verder zo.
(Het werd trouwens wel een fruitvliegjesfeest, dus wil je het ook proberen: zet je verfbad zo ver mogelijk van je huis vandaan!)

2 comments:

  1. Misschien ken je deze dame al maar vooruit: http://resurrectionfern.typepad.com/resurrection_fern/ Doet veel verfwerk naast enorm mooi haakwerk!
    xoxox

    ReplyDelete
  2. Zij is inderdaad super! En ze heeft ook nog een give-away op het moment...

    ReplyDelete